好久沒看電影了, 一公升的眼淚除外
看到Ptt板上討論: 別人的great movie 妳的大爛片?
看到這標題, 我心中馬上有了答案: 海上鋼琴師

晚上逼自己去跑步, 我昨天沒去
我想, 如果今天又不去, 明天又會更懶的去
再這樣下去可能變成一輩子都不可能去
所以硬逼自己騎車下去(下山? 噗~~)
說到車, 我的小紅最近怪怪的, 超會熄火, 只要我不加油就馬上熄火
等個紅綠燈也熄, 轉個彎煞車幾秒中也熄,
停個車, 就一定自動熄火, 我真感謝她啊~~~
要記得問我爸
騎了三年, 車子都沒壞過, 只有上次電瓶沒電, 但這不算車子壞掉
這是正常的
光陽的車真是耐操啊

晚上跑了四圈, 第一圈還OK
第二圈感覺快死了
第三圈硬撐, 但還沒跑完一圈就好想吐, 到最後忍不住乾嘔了一下
但我沒停下來, 結果居然就好了耶, 好到居然可以再連續跑一圈,
難道說,想乾嘔就吐一下其實是好的嗎? orz
所以今天破紀錄跑了四圈


以下, 這篇詩, 有看到的請說一下你的感想,最好解釋一下這首詩的意旨:

To an Athlete Dying Young --- A.E. Houseman

The time you won your town the race
We chaired you through the market-place;
Man and boy stood cheering by,
And home we brought you shoulder-high.

Today, the road all runners come,
Shoulder-high we bring you home,
And set you at your threshold down,
Townsman of a stiller town.

Smart lad, to slip betimes away
From field's where glory does not stay,
And early though the laurel grows
It withers quicker than the rose.

Eyes the shady night has shut
Cannot see the record cut,
And silence sounds no worse than cheers
After earth has stopped the ears:

Now you will not swell the rout
Of lads that wore their honours out,
Runners whom renown outran
And the name died before the man.

So set, before its echoes fade,
The fleet foot on the sill of shade,
And hold to the low lintel up
The still-defended challenge-cup.

And round that early laurelled head
Will flock to gaze the strengthless dead
And find unwithered on its curls
The garland briefer than a girl's.



arrow
arrow
    全站熱搜

    azurre 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()