close

最近新聞常報導,英國最大的選秀節目

有個47歲的Susan大嬸,她其貌不揚

唱歌前,大家都不看好她

但她一開口唱歌

第一句就美妙到令人懾服

 

她唱的歌,剛好是我唯一有買的音樂劇"悲慘世界"裡,我最喜歡的一首歌

I dreamed a dream  我有一個夢

每聽她唱歌,都好想哭

歌詞內容

我現在感同身受

 

I dreamed a dream in time gone by
我夢見屬於過去的夢..
When hope was high
那時有很大的希望
And life worth living
生命是值得延續下去
I dreamed that love would never die
我夢到愛情是永遠不滅
I dreamed that God would be forgiving
我夢到神是有慈悲的
Then I was young and unafraid
那時我年輕、什麼都不怕
And dreams were made and used and wasted
我有著夢想、實現夢想、甚至浪費夢想
There was no ransom to be paid
但卻不需付出代價
No song unsung, no wine untasted
每首歌我都唱過、每種酒我都嚐過
But the tigers come at night
但是老虎總是夜晚中出現
With their voices soft as thunder

他們的聲音柔得像雷聲
As they tear your hope apart

他們會撕裂你的希望、摧毀你的夢想
And they turn your dream to shame

把你的夢變成恥辱
He slept a summer by my side
他過去一整個夏天都睡在我身旁
He filled my days with endless wonder
他曾經讓我每天充滿無止盡的美妙
He took my childhood in his stride
他很關心我的小孩
But he was gone when autumn came
可是到了秋天,他就消失了
And still I dream he'll come to me
我卻仍持續作夢,以為他還會回到我身旁
That we will live the years together
然後我們可以一起生活度過歲月
But there are dreams that cannot be
可是這些夢不會實現
And there are storms we cannot weather
而且有些風暴,我們無法避免
I had a dream my life would be
我有夢想過我的生命會是怎樣
So different from this hell I'm living
那夢想和現在如同地獄般的生活,差很多
So different now from what it seemed
跟我以為的差了好多
Now life has killed the dream I dreamed.
現在生活,毀了我的夢

 

 

聽著她歌聲,聽著歌詞

我好想哭

歌詞講的,就是我的心情

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    azurre 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()